LONG WAY daleka droga.Turystyka motocyklowa,wyprawy Hayabusa po Europie.


Idź do treści

Test dlugodystansowy

O motocyklu

SUZUKI GSX1300R Hayabusa


Obecny dystans ponad 90tyś km. nie przy spożył większych problemów z motocyklem. Spożycie oleju przez silnik jaki i zużycie paliwa porównywalne są do ilości z przed 70tys. km. Nie opisuje przy ilu km wymieniałem opony i napęd, ponieważ zależy to od stylu jazdy. Pominąłem również wymiany oleju, filtrów i świec, gdyż jest to standardowy serwis. Osobiście wymianę oleju wykonuje częściej, czyli co 5tyś. km.

28000-
wyciek płynu z wysprzęglika
34000- pomimo późniejszej kontroli luzów zaworowych, niż przewiduje producent (24000) serwis orzekł niezmienione luzy oraz brak zużycia wałków rozrządu.
35000- przepaleniu uległa żarówka świateł mijania (jeżeli można uznać to awarią)
55000- bicie prawej tarczy hamulcowej, wymiana tarczy na typ WAVE.
60000- wyciek z przedniego zawieszenia, zużyciu uległy łożyska przedniego koła. Pomimo dobrego stanu zostały również wymienione tylne.
66000- kolejny wyciek z przedniego zawieszenia, wynikły z
zastosowania przez serwis słabej jakości uszczelniaczy.
68000- wymiana pękniętej miski, pęknięcie powstało podczas podróży na Islandię.
70000-kolejne przepalenie żarówki świateł mijania.
75000-kolejna wymiana łożysk przedniego koła oraz simeringów. Powód, słabej jakości łożyska wymieniane ostatnim razem.
76000-wymiar tarcz sprzęgłowych, przekładek stalowych oraz sprężyn mieścił się w przedziale nadającym się do użytku, pomimo to elementy te zostały wymienione na nowe, powód czekająca długa podróż.
89000-duże luzy powstałe na dźwigni sprzęgła (wyrobione tulejki jak i sama aluminiowa dźwignia) spowodowały niepełny zakres działania dźwigni na pompę, a w rezultacie niepełne wysprzęglanie samego sprzęgła.
Wymiana dźwigni sprzęgła.
105000-wymiana łańcuszka rozrządu,pierwsza od nowości regulacja zaworów ,wymiana łożysk przedniego i tylnego koła,wymiana łożysk główki ramy oraz standardowy zimowy serwis: olej ,filtry itp.
100500-Wizualny tuning. Więcej o wizualizacji.

Test długodystansowy

Obecny przebieg motocykla: 106 000 km.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego