LONG WAY daleka droga.Turystyka motocyklowa,wyprawy Hayabusa po Europie.


Idź do treści

Kufry Aluminiowe



Podczas wypraw w poprzednich sezonach używaliśmy wyłącznie kufry
z tworzywa sztucznego (plastik) firmy Hepco&Becker i Givi.

Hepco&Becker dobrze wkomponowywały się w motocykl,nie poszerzając go,wynikało
to jednak z pojemności, 30 litrów,która była nie wystarczająca dla zapakowania odpowiedniej ilości rzeczy potrzebnych dwójce osób w miesięcznej podróży.

W zeszłym sezonie bezpośrednio przed podróżą po Bałkanach i Europie wschodniej ,zakupiliśmy kufry Givi E41.
Pomysł ten mścił się na nas podczas całego wojażu, ponieważ nie zdążyliśmy ich przetestować przed wyprawą.
Kształt zdecydowanie pasował do linii Hayabusy, kufry są stylizacyjnie bardzo nowoczesne,ale niestety na tym się kończy.
Pomimo przygotowania odpowiednio przemyślanego stelaż pod kufry, motocykl był bardzo szeroki,to natomiast przeszkadzało podczas jazdy w zatłoczonych Atenach czy Tiranie.
Mocno spakowane kufry zamykane na bok niczym walizki są nieszczelne, powstawała szpara przez którą dostawała się woda, już podczas małego deszczu.
Na ratunek przychodziła taśma,którą zmuszeni byliśmy oklejać powstałą szczelinę.

Powrót z wyprawy 2009 roku...
Spotkanie z dwoma Włochami na granicy ukraińsko - polskiej wracających z Rosji,dobitnie nas przekonało o niskiej jakości produktów Givi.
Panowie przed wyjazdem z Rzymu uposażyli jeden ze swoich motocykli w stelaż wraz z centralnym kufrem Givi ,który na niemieckiej autobanie zgubili ,ponieważ aluminiowy stelaż nie wytrzymał obciążeń i pękł...

Te doświadczenia zmusiły nas do przyjrzenia się ofercie aluminiowych kufrów bocznych.

O ile kufer centralny Givi E-47 postanowiliśmy zostawić, dodając jedynie specjalnie
wyciętą blachę pomiędzy kufer a adapter niwelujący luz ,który powstał podczas przejechanych kilometrów.



W sezonie 2010 na wyprawę na Nordkapp, wyposażyliśmy naszą
Hayabuse w zestaw kufrów bocznych,aluminiowych firmy
EQUATOUR.

Aluminiowe kufry ,które nie wyglądają na alusy,ponieważ pokryte są imitacją carbonu ,doskonale wkomponowały się w linie sportowo-turystycznego motocykla.
Zasługa ta leży również po stronie nowoczesnego kształtu bryły kufrów (czyt. ścięte narożniki).Zabieg ten powoduje również mniejsze stawianie opór powietrza .

Kufry zbudowane są w idei dwóch osobnych komór.
Dekiel, który posiada pojemność 7 litrów,zamykany zamkiem
błyskawicznym,dostępnym po uprzednim ściągnięciu dekla.
Można włożyć tutaj przedmioty do których chcemy by był łatwy dostęp:mapy,przewodniki,dokumenty itp.
Część właściwa to 40 litrów ,wobec tego całość tworzy 47 litrów przestrzeni
użytkowej do przewozu jakże potrzebnego ekwipunku w podróży.

Góra kufra zamykana jest na podwójne zaczepy do których pasuje jeden kluczyk.
Na deklu można umieścić dodatkowy bagaż (śpiwór,karimata itp.).
Ułatwiają w tym specjalne okucia ze stali nierdzewnej ,do których można
zahaczyć gumy.
Narożniki kufra chronione są przez specjalnie zaprojektowane osłonki wykonane z 1 mm blaszki.

Cała konstrukcja jest bardzo solidna i sztywna oraz wodoszczelna.


EQUATOUR w swojej ofercie posiada trzy wersje pojemnościowe.
Same kufry to projekt w innej koncepcji niż produkty konkurencji.
Zasadnicza różnica polega na większej sztywności,którą uzyskano dodatkowymi gięciami w górnej części kufra, tzw BOX PROFILE™ .

My jesteśmy w końcu zadowoleni i już marzymy o kolejnej
podróży w którą zapakujemy się w
EQUATOUR-y


.



Powrót do treści | Wróć do menu głównego